x
8 chýb, ktoré ohrožuju mieru preklikov vášho newsletteru

Email marketing

8 chýb, ktoré ohrožuju mieru preklikov vášho newsletteru

Kúzelnú formulku pri meraní úspešnosti newsletteru je miera preklikov. Pozrite sa, aké kroky môžete podniknúť, aby ste svoje metriky vylepšili.

  • Denisa Kmeťová
  • Autor

  • Denisa Kmeťová

CTR, míra prokliků Quanda

Prečo je miera preklikov (CTR – click-through rate) tak dôležitou metrikou v e-mailovom marketingu? Dáva najlepšiu odpoveď na to, ako čitatelia interagujú s vaším obsahom. Niektorí ľudia venujúci sa marketingu jasajú, keď v analýzach vidia vysokú mieru otvorenia (t.j. perceto ľudí, ktorým bol váš e-mail doručený a oni ho aj otvorili). To ale môže byť predčasná radosť. Veľa ľudí e-mail bezmyšlienkovito rozklikne na mobile, lebo ich zaujme chytľavý predmet vášho e-mailu, ale obsah už nie.

Ostro sledovaná miera preklikov vypovie  o efektivite newsletteru viac. Je to percentuálny pomer medzi celkovým počtom zobrazení newsletteru a počtom preklikov. A o tie ide predovšetkým. Preto tiež nikoho neteší, keď CTR nestúpa, alebo ešte horšie – klesá. Jednou z častých príčin býva to, keď sa newsletter tvorí štýlom „o nás pre nás“, miesto aby sme sa zamerali na to, aký druh obsahu vo svojich e-mailových schránkach skutočne chcú naši čitatelia. Neatraktivný newsletter potom neprináša žiadny efekt – negeneruje návštevnosť, kontakty ani nepredáva vaše služby a produkty. 

Ako docieliť  toho, aby obsah čitateľov zaujal a doviedol ich na váš web? Toto sú najbežnejšie chyby, ktoré podrážajú vášmu newsletteru nohy a znižujú mieru preklikov.

 

Príliš tlačiť na pílu

Bez ohľadu na odbor podnikania existuje jeden spoľahlivý spôsob, ako rýchlo odradiť svoje publikum a stratiť odberateľov newsletteru. Stačí pravidelne rozosielať e-maily, ktoré neobsahujú nič iného než propagáciu vašich služieb a produktov. 

Výprodej

Nikto nemá rád tvrdú predajnú „masáž”, tak na to pamätajte pri návrhu koncepcie. Vytýčte si jednoduchý cieľ: Byť svojím odberateľom užitoční a nápomocní.

Výprodej

Vyladený štýl komunikácie, užitočné rady a premyslený obsah, to je správna cesta. U príjemcov vám vybuduje dôveru, a tak ich nakoniec premeníte i na svojich zákazníkov.

Výprodej

 

Nie je cítiť „člověčina“

Ľudia sú dnes vyberaví a ich doručená pošta je obvykle newsletterami zahltená. Pokiaľ je z e-mailu na prvý pohľad cítiť, že im do schránky dorazil v rámci hromadného neosobného rozosielania, nemá veľa šancí, aby si utrhnul pozornosť zákazníkov. Pravdepodobne ho budú ignorovať, prípadne rovno skončí v koši.

To najmenšie, čo proti tomu môžeme urobiť, je odosielať spravodaj skutočnou konkrétnou osobou zo skutočnej adresy a zabudnúť na anonymné info@firmaxy.cz. Ľudia chcú komunikovať zase s ľuďmi a nie s automatami.

newsletter Quanda

Dôveru publika si získavajú newslettery, ktoré majú dušu. Tiež, za ktorými je cítiť človeka. Pri plánovaní obsahovej stratégie nemusíte vždy vsadiť na istotu. Trochu sa odpichnite od zeme a nebojte sa prihodiť vtip, alebo pridať  ako bonus osobnú poznámku alebo skúsenosť.

Využijte silu príbehu a porozprávajte najlepšie svoj vlastný.

Pretože to je to, čo ľudia chcú – aby ste boli autentickí. Potom môžete s radosťou sledovať ich rastúce zapojenie, vyššiu mieru preklikov a možno i milé osobné odpovede.

 

Podceňovať personalizáciu

Ako už bolo vyššie povedané, najlepší spôsob komunikácie je medzi ľuďmi. Zvlášť keď ide o e-mailový newsletter. Vašou hlavnou úlohou teda je, dať čitatelovi pocit, že obsah je prispôsobený tak, aby vyhovoval práve jemu. Základný, dnes už zažitý krok je používať v oslovení meno adresáta.

To samo o sebe ale nestačí. Je na mieste využiť všetky možnosti marketingovej automatizácie a vytvoriť inteligentný obsah.

Personalizace Quanda

V ňom odkazujte na byznys kokrétneho užívateľa alebo odvetvie, v ktorom podniká, môžete skúsiť zacieliť i na jeho zájmy. Čím viac informácii o svojich odberateľoch máte, tým pokročilejšiu personalizáciu oznámení si potom môžete dovoliť.

Obsah šitý na mieru je vždy ústretovým krokom smerom k čitatelovi, ktorým mu dáte najavo, že vám na ňom záleží.

 

Ignorovať mobily!

Nie je žiadna novinka, napriek tomu si zaslúži pripomenutie. Podporíme to i štatistikou. Podľa nedávnej správy společnosti HubSpot o stavu e-mailového marketingu v roku 2020 sa 46 % všetkých otvorených e-mailov odohralo v mobilnom zariadení. Teda takmer polovica! To predstavuje obrovskú časť vášho potenciálneho publika,preto je dôležité používať nástroje, ktoré tvoria responzivné e-maily.

náhled na mobilu Quanda

Ak používate ako software pre e-mailový marketing Quandu, odpadávajú vám starosti – pred distribúciou si môžete zobraziť náhľad newsletteru ako pre počítač, tak aj pre mobilné zariadenie. Ak túto možnosť nemáte, aspoň si jednoducho pošlite testovací e-mail a uistite sa, že obsah newsletteru je i na mobilu dobre čitateľný.

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo

 

Vodopád slov

Určite máte pre svojich odberateľov veľa užitočných informácii, o ktoré sa s nimi v newsletteroch chcete podeliť. Hlavne si pamätajte, že príliš dlhý text ich môže odradiť.

Čitatelia aj tak váš text iba „skenujú“

Môžete pripravovať zaujímavé obchodné oznámenie, ale je potrebné si priznať – online čitatelia aj tak váš obsah iba „ skenujú“, čo znamená, že si všímajú nádpis, obrázky, bannery a odkazy.

A na text samotný príde až v poslednom rade, ak ten obsah dostatočne zaujme.

8 sekúnd. To je čas, v ktorom priemerný člověk udrží pozornosť pri vašom e-mailu.

Štúdie společnosti Microsoft zistili, že priemerný človek pri vašom e-mailu udrží pozornosť iba 8 sekúnd (čo rozhodne nestačí na to, aby zvládol prečítať celé slohové cvičenie).

Čo z tejto informácie pre svoje newslettery vyvodiť?

Že menej je niekedy viac. Važte každé slovo, aby odberateľ nestratil záujem skôr, než sa dostane k podstatným informáciám. Vždy sa vyplatí rozdeliť textový obsah na menšie časti, na ktorých udržíme pozornosť dlhšie než na rozsiahlom jednotlivom texte. Z členitých textov sa  tak ľahšie vstrebávajú informácie.  

 

Zabúdať na vplyv obrázkov

Keď už sme sa dotkli delených textov, nemôžeme nespomenúť obrázky. I keď musíte dodržovať   firemný štýl a tonalitu komunikácie, neobmedzujte sa iba na nákup snímkov z fotobanky. Možno je to najlepšia cesta, ale nemal by to byť jediný spôsob, ako zaistíte vizuálnu stránku newsletterov.

Jan Spáčil Quanda

Autentické fotky alebo originálne ilustrácie dokážu zaujať viac. Skúste zapojiť do hry týmové fotky, karikatury, pre vhodné publikum sa nebojte zapojiť aj gify atď. Váš newsletter sa vďaka tomu vymaní z davu nezaujímavých, prehliadnuteľných konkurentov.

 

Nechávať čitateľov tápať

Toto je overenie praxou – akonáhle sa človek na webovej stránke neorientuje, zneistí a začne tápať, tak ju jednoducho opustí. U newsletteru platí to isté.

Jedným z najlepších spôsobov, ako zlepšiť mieru preklikov, je poskytnúť jasný další krok.

V tomto prípade to znamená zaistiť, aby bolo skutočne jasné, kde má čitateľ kliknúť. U každého e-mailu premýšľajte, či bude fungovať. Veď je škoda prísť , čo i len o jedného človeka, ktorého ste mohli priviesť na svoj web.

Okrem toho je tiež veľmi dôležité uviesť dôvod, prečo by mal čitateľ na tlačítko s výzvou k akcii či hypertextový odkaz kliknúť. Povedzte mu dostatočne jasne, čo sa stane, keď sa rozhodne to urobiť, aké môže mať očakávania.

Nezáleží na tom, či predávate automobily, reality alebo poradenské služby. Každá téma vášho newsletteru vyvolá „ doplňujúce“ otázky a vy získate kladné body, keď čitatelovi rovno poskytnete užitočné odkazy na ďalší obsah, kde nájde potrebné odpovede. Napríklad na to, u koho získa najvýhodnejšie povinné ručenie k novému vozidlu, aký je ďalší pokračujúci krok v jeho vzdelaní, či tipy na vychytávky, ktoré mu uľahčia život pri používaní vášho produktu.

 

Netestovať svojích odberateľov

Vybrali ste peknú šablónu, pripravili zaujímavý obsah a očakávali ste stúpajúcu mieru preklikov. Nezabudli ste ale vyskúšať, na čo ľudia vo vaších newsletterov reagujú? 

Pokiaľ vám robí starosti nízka miera preklikov, skúste otestovať svoje odkazy. I taká zdanlivá drobnosť môže mať velký vplyv. Používate v newsletteru bežné tlačítka s CTA (Call to Action – výzva k akcii) k prilákaniu ľudí na váš web? Potom skúste spustiť variantu, kde miesto toho bude prístup na web cez anchor text (hypertextový odkaz). A naopak – pokiaľ bežne používate textové odkazy, vyskúšajte tlačítka CTA.

Možno nakoniec zistíte, že vám väčšie zapojenie priniesla práve druhá varianta. V tomto smere sa nedá paušalizovať, výsledok sa líši publikum od publika, ale určite sa vyplatí to otestovať a zohľadniť.

AB testování Quanda

V Quande môžete využiť funkciu A/B testovania, ktoré vám na náhodne vybranej vzorke príjemcov dá jasný smer, ktorá varianta je úspešnejšia, a následne automaticky odošle víťaznú verziu vášho e-mailu.

Zdroj: quanda.cz, impactbnd.com

 

Ak sa vám článok páčil, nechajte nám komentár. Milujeme komentáre!

Držím vám palce!

Denisa Kmeťová
Firemní časopisy & tvorba obsahu

 

MOHLO BY VÁS TAKY ZAUJÍMAŤ:

Jak napsat předmět emailu. Detailní průvodce, který nebudete chtít, aby četla vaše konkurence.

alebo

6 kroků, jak vytvořit dotazník

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo

 

Diskuze