Čo je to titulok alebo takzvaný „preheader“?
Titulok je krátky text (z obsahu emailu), ktorý môžete vidieť hneď pod predmetom emailu, v zozname e-mailov vo vašej emailovej schránke (hlavne na mobilných telefónoch, novších verziách Outlooku, Gmailu apod.). Môžete si ho predstaviť ako druhý predmet e-mailov. Môžete preto použiť rovnakú stratégiu ako v prípade predmetu e-mailu.
Titulok slúži k tomu, aby napovedal,o čom email je a vyzval príjemcu aby ho otvoril. Pridajte užitočné informácie alebo konkrétne informácie o obsahu emailu. Titulok je veľmi vhodné miesto k experimentovaniu s humorom, symbolmi alebo inými taktikami, ktoré nie sú príliš vhodné pre samotný predmet emailu.
Vyskúšajte si napísať vlastný titulok
Prečo je důležité titulok používať
Spolu s adresou (menom) odosielateľa a predmetom emailu je titulok to prvé čo príjemca vášho emailu uvidí a na základe čoho sa rozhodne, či email otvorí. Pomocou vhodnej kombinácie predmetu a titulku môžete zvýšiť celkovú otvárateľnosť vaších emailových kampaní a dosiahnúť toho, aby si viacej príjemcov prečítalo váš email.
Ako na to
- Titulok by mal byť krátky a stručný a to z dôvodu správného zobrazenia v rôznych emailových klientoch. Z tohoto dôvodu je v systému Quanda nastavený limit maximálneho počtu znakov na 50.
- Sumarizujte v krátkosti obsah celého emailu, stručne špecifikujte o čom je vaše oznámenie. Pokiaľ píšete v predmete, že prebieha jarný výpredaj, v titulku môžete špecifikovať, na aké produkty sa ponuka vzťahuje.
- Titulkom môžete vhodne doplniť alebo rozšíriť predmet emailu. To, čo v predmete začnete, môžete dokončiť v titulku, pretože sú zobrazované buď priamo vedľa seba, alebo pod sebou.
- Zahrňte do titulku výzvu k akcii alebo sekundárnu výzvu k akcii. Pokiaľ email obsahuje výzvu k akcii nižšie v texte emailu, môžete už prvú výzvu k akcií umiestniť do titulku emailu. Napríklad frázy ako “prečítajte si viac„, „kliknite tu„, alebo „zistite viacej„.
- Do titulku môžete vložiť i vtipný alebo zábavný text, záleží na obsahu oznámenia, ktoré odosielate.
- Dajte si pozor na opakovanie. Môže byť lákavé použiť pre titulok znovu predmet e-mailu, alebo hlavný titulok z emailu, ale buďte viacej kreativní. Využijte tento priestor k tomu, aby ste povzbudili príjemcu vaších emailov k tomu, aby ich otvoril. Nezabudnite na A / B testovanie a vylaďte svoj titulok.
- V titulku použijte personalizáciu. Pokiaľ sa vám personalizácia osvedčila v iných častých e-mailu, vyskúšajte ju tiež v titulku.
- V titulku môžete spomenúť zaujímavý odkaz alebo článok, ktorý sa nachádza nižšie v textu emailu, a povzbudiť tak jeho príjemcu, aby tento odkaz alebo článok v texte emailu nižšie našiel.
- Rovnako ako na iných miestach emailu by titulok nemal byť formulovaný tak, aby nútil príjemcu k otvoreniu emailu nejakými trikmi. Odosielacie meno a adresa, predmet a titulok emailu by mali fungovať spoločne tak, aby príjemca vždy vedel, čo môže očakávať, keď otvorí váš email.
Karolína Horáková
Quanda