Ako napísať predmet emailu. Detailný sprievodca, ktorý nebudete chcieť, aby čítala vaša konkurencia.

Email marketing

Ako napísať predmet emailu. Detailný sprievodca, ktorý nebudete chcieť, aby čítala vaša konkurencia.

Jedna z kľúčových vecí pri rozposielaní emailov je docieliť toho, aby príjemca vášho emailu tento e-mail otvoril a prečítal. Predmet vášho emailu je jedna z prvých vecí, ktorú si príjemca správy prečíta. Pokiaľ sa vám podarí vytvoriť taký predmet emailu, ktorý prinúti adresáta tento váš email otvoriť a prečítat, máte vyhrané.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Vaši zákazníci dostávajú veľa emailov každý deň. Mnoho z týchto emailov vôbec neotvoria a rovno ich vymažu. Dôvod môže byť taký, že daný email obsahuje pochybný predmet, ktorý vyzerá  ako spam (nevyžiadaný email), snaží sa hneď niečo predať alebo pôsobí ako nátlak, je nezaujímavý, alebo nudný.

Vašou prvou úlohou je teda vytvoriť taký predmet emailu, ktorým docielite to, že adresát váš email okamžite po jeho obdržaní nevymaže.

 

Ako napísať predmet emailu

Prečítajte si 8 spôsobov a 4 tipy, ako napísať predmet emailu a čo najlepšie ho vyladiť. Chcete konkrétne príklady, ktoré môžete hneď použiť? Vypĺňte email a my Vám ich obratom zašleme!

 

Položte otázku

Jeden z najlepších spôsobov , ako získať pozornosť, je položiť otázku. Položte otázku, ktorá má vzťah k ľuďom, s ktorými komunikujete. Ľudia sú zvedaví a budú sa snažiť nájsť odpoveď na otázku, ktorú ste im položili. Otvoria váš email a odpoveď budú hľadať práve tu. Ak použijete tento typ predmetu, vždy sa uistite, že ľudia nájdu vo vašom emailu na túto otázku odpoveď.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Začnite slovom „ Ako“

Keď svoj email začnete slovom  „Ako“, okamžite útočíte na zvedavosť ľudí, kterým email posielate. Kto by nechcel byť efektivnejší, úspešnejší, krásnejší, bohatší atď. Pozor iba na to, aby predmet emailu nebola tá najzaujímavejšia vec zo všetkého, čo posielate. Pokiaľ nalákate príjemcu vaších emailov na návody, postupy alebo tipy, uistite sa, že tomu zodpoveda aj ďalší obsah. Sebakriticky sa pozrite na obsah emailu, prípadne  obsah príslušnej stránky, a uistite sa, že ľuďom dávate skutočne hodnotnú vec.

Podľa predmetu emailu si totiž ľudia nastavujú svoje očakávania.

A keď ich sklamete, nezabudnú na to. Spomínate si, ako ste sa cítili pri návšteve kina, kam ste vyrazili na základe upútavky, ktorú ste pred časom videli, a na konci filmu ste si uvedomili, že tá ukážka bola to najzaujímavejšie?  Moja kamarádka si nedávno na email stiahla zaručené tipy, ako schudnúť. Vyzeralo to skvelo až do chvíle, než prišiel email. V ňom potom bolo stručne napísané toto: „ Menej jedzte a viac sa hýbajte.“ Určite to bola pravda, ale očakávanie bolo iné. Odhlásila sa a už nikdy ďalší email od tejto firmy nechce ani vidieť.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Použijte kontroverziu

Využijte kontroverziu, teda protichodné názory týkajúce sa tém, o ktorých viete, že vaších príjemcov budú zaujímať. Tento spôsob opäť útočí na ľudskú zvedavosť a túžbu prísť ku „koreňu veci“. Kde je pravda? Ako to vlastne je? To sú otázky, ktoré ľudí napadnú, keď si prečítajú takýto predmet emailu, a budú chcieť poznať odpoveď.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Napíšte „to, co to je“

Často najlepšie funguje, keď jednoducho hneď v predmete poviete to, čo chcete, aby sa príjemca vášho emailu dozvedel. Pokiaľ vás príjemca pozná, priamočiarý a jednoduchý predmet častokrát urobí dobrú službu.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Peniaze a velké mená

Ak sa vám podarí do predmetu dostať peniaze, alebo nejaké známe meno, ste na dobrej ceste k prečítaniu vášho emailu. Závratné sumy, mená známych osobností alebo veľkých firiem vždy pritahovali pozornosť a priťahujú stále. Možnosť ľahšie zarobiť peniaze, alebo o peniaze  neprísť, je stále silnou motiváciou otvoriť váš email a začítať sa do jeho obsahu.

Použijte predmet s číslami

Tento typ predmetu si stále drží svoju obľúbenosť a používa sa veľmi často, a to nie iba ako predmet emailu.Pozrite sa na titulnú stránku časopisov. Titulnými stranami s číslami sa to tam len hemží. Dobre sa pamätajú, dávajú veciam systém a prehľad. Vedeli ste, že top je číslica 10?

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Vzbuďte zvědavost

Vytvoriť tento typ predmetu vyžaduje trochu kreativity. Keď to urobíte dobre, okamžite zvýšite zvedavosť  ľudí, ktorým email posielate. Nezabudnite túto zvedavosť „ ukojiť“ a zverejniť príslušné informácie v rozsahu a kvalite, ktorá zodpovedá takto atraktívnemu predmetu emailu.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

Vytvorte nevyhnuteľnosť

Pokiaľ sa vám podarí navodiť situáciu, v ktorej ľudia cítia nutkanie niečo urobiť, podarilo sa vám u nich vytvoriť niečo, čomu hovoríme nevyhnutľnosť. Tá môže byť skutočná, alebo iba v rovine vášho želania. Keď ľuďom napíšete, aby urobili niečo ihneď, je to iba vaše želanie. Pokiaľ však túto naliehavosť doplníte o konkrétny termín a možnosť niečo získať, podarí sa vám vytvoriť nevyhnuteľnosť reálnu. Týmto spôsobom nepresvedčíte niekoho, kto danú vec nechce a nepotrebuje, aby si ju kúpil. Ale tí, ktorí danú vec chcú, alebo o nej uvažujú, ale s nákupom váhajú, na tých to platiť bude.

Príklady takých predmetov vám radi zašleme na email, stačí vyplnit formulář.

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo

 

4 tipy, ako predmet emailu ešte viac vyladiť

Personalizácia

Čím viac bude mať príjemca emailu pocit, že rozprávate priamo k nemu, tým efektívnejšia vaša komunikácia bude. Váš predmet emailu môžete rozšíriť o oslovenie.  Keď ľudia dostanú email, kde v predmete je ich meno, zo zvedavosti taký email takmer vždy okamžite otvoria. Pokiaľ použijete personalizáciu, vyhnete sa nesprávným tvarom oslovenia. Predmet: „ Špeciálné ponuky vám na mieru Peter“ bude asi skôr na smiech , než by vám pomohol s otvorením emailu. Preto vždy používajte oslovenie v gramaticky správnom tvare a podľa toho, komu email adresujete, zvoľte  priezvisko alebo krstné meno.

S personalizáciou to nepreháňajte. Pokiaľ príjemcovia vaších emailov očakávajú, že im budete vykať a oslovovať ich pomocou priezviska, vyhnite sa tykaniu a príliš žoviálnemu spôsobu komunikácie. V cestovnej kancelárii pre seniorov určite neuspejete s predmetom typu: „Čau Maria, ako je? Čo tak nejaký trip za cool cenu?“ Pripojujem niekoľko príkladov. Miesto „x“ si môžete doplniť číslo a miesto slova v zátvorke si doplňte to, čo sa týka vášho podnikania a oblasti záujmu ľudí, ktorým email posielate.

  • „ Pán Novotný, prihláste sa ešte dnes. Ostávajú už iba posledné 2 miesta.“
  • „Ponáhľajte sa Martina, výpredaj s 50% zľavou končí dnes o polnoci.“
  • „Pani Voľná, tiež nestíhate? X spôsobov, ako si zjednodušiť (činnosť ).“

Nezabudnite na: „Je vo vnútri niečo pre mňa?“

Keď človek dostane email, ako prvé urobí to, že sa opýta sám seba: „Je v tomto emailu niečo pre mňa?“, „Čo z toho budem mať ja? „V túto chvíľu sa rozhodne, či váš email otvorí, odloží na neskôr, alebo vymaže. Pokiaľ teda predmet neobsahuje niečo, čo príjemcu presvedčí, že sa vyplatí email otvoriť a venovať mu svoj drahocenný čas, voľba, čo ďalej s emailom, je jasná.

Žiadne triky alebo finty

Vaša hlavná úloha pri rozposielaní hromadných emailov je docieliť to, aby príjemca otvoril i ten ďalší email. Pokiaľ príjemcu vášho emailu zmanipulujete k tomu, aby váš email otvoril, a ten je jeho obsahom nakoniec sklamaný alebo rozhorčený, nabudúce to budete mať o to ťažšie. A pokiaľ to vaším príjemcom urobíte opakovane , odhlási sa a vy stratíte možnosť byť s nimi v komunikácii. Tvorte kreatívne predmety, ktoré ľuďom pomôžu dostať sa k informáciam, ktoré posielate, nie ale za každú cenu.

Nezabudnite na A/B testovanie

A/B testovanie je moderný typ automatickej emailovej kampane, ktorý vám pomôže vyladiť predmet emailu (a nie iba to). Predmet vášho emailu tak môžete testovať v reálnom čase na skutočných príjemcoch. Ako to funguje? Vytvorte email vrátane jeho predmetu. Tejto verzii budete hovoriť verzia A. Následne email skopírujete a vznikne verzia B. V tejto verzii (B) zmeníte iba predmet. Inak celý email necháte rovnaký s verziou A. Vyberiete si testovaciu skupinu príjemcov a nastavíte, podľa čoho sa má vybrať víťazná varianta emailu. V tomto prípade sa víťazná varianta vyberie podľa % otvorenia, keďže predmet emailu ovplyvňuje najmä túto štatistiku. Quanda sa potom o všetko už postará sama.Na náhodne zvolené dve skupiny príjemcov rozošle testovacie emaily a po uplynutí nastaveného času určeného ku zberu štatistiky automaticky vyhodnotí víťaznú variantu, a tu potom odošle zostávajúcemu počtu príjemcov. V reálnom čase tak môžete vidieť, ktorý predmet bol účinnejší, a nájsť slová a kombinácie slov, ktoré na vaších zákazníkov najviac fungujú. Je to vzrušujúca hra, ktorá vás bude nie iba baviť, ale veľmi pozitivne ovplyvní výsledky vaších emailov.

Bez ohľadu na to, aký spôsob zvolíte, vytvoreniu dobrého predmetu sa oplatí venovať čas a všetko dôkladne otestovať.

Držím vám palce!

Jan Spáčil