Prečo kupovaná databáza smrdí?

Email marketing

Prečo kupovaná databáza smrdí?

Veľkosť databázy a tomu zodpovedajúce množstvo odoslaných e-mailov je priamo úmerné výsledkom, ktoré pomocou e-mail marketingu dosiahnete. Nič neovplyvní vaše výsledky viac, než počet e-mailových adries, na ktoré odosielate svoje e-maily.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Ako "ľahká" cesta sa javí jednoducho takú DTB kúpiť. Predajcovia firiem, ktoré databázy predávajú, Vám v snahe takúto datábazu predať nasľubujú veľa vecí. Okrem iného Vás uistia, že môžete na tieto adresy odosielať svoje e-maily a že svoju databázu pravidelne aktualizujú.

Viac než 40% e-mailových adries v kúpených databázach je zastaralých alebo nefunkčných a odosielanie hromadných e-mailov na túto databázu prináša nadmerné odhlasovanie, označovanie e-mailov ako SPAM a sťažnosti na Úrad pre ochranu osobných údajov.

To potvrdzujú aj naše viac než 3-ročné skúsenosti:

  • drvivá väčšina predávaných databáz neobsahuje kľúčovú vec a to je súhlas jednotlivých kontaktov s tým, že budú dostávať e-maily práve od Vás.
  • aj keď niektoré firmy predávajú databázu, ktorú majú "papierovo" v poriadku, problém je v tom, že na 99,9% si ľudia nie sú vedomí, že poskytujú spoločnosti, v ktorej sa registrujú, súhlas s predajom takejto databázy a súhlas so zasielaním obchodných správ akejkoľvek ďalšej firme.
  • e-maily, ktoré potom na takéto adresy pošlete vytvoria mnoho negatívneho. Od označovania Vašich e-mailov ako SPAM, cez vysoké zhoršenie vašej reputácie až po sťažnosti na Úrad pre ochranu osobných údajov, ktorý takéto sťažnosti rieši.
  • a naviac, viac než 40% e-mailových kontaktov v kupovaných databázach sú zastaralé a nefunkčné adresy. Bežne tak doručiteľnosť klesá pod 70%, čo opäť veľmi negatívne ovplyvní doručenie vašich nasledujúcich e-mailov, vďaka tomu, že sa zhorší vaša reputácia.

Ďalším dôležitým faktorom je vaša dlhodobá povesť a PR, ktoré na trhu budujete. Pokiaľ budete svojich potenciálnych zákazníkov pravidelne "bombardovať" nežiadanou poštou, ktorú nechcú, je veľmi naivné si myslieť, že sa táto aktivita z dlhodobého hľadiska vyplatí.

Pokiaľ si neviete rady, ako vlastnú databázu vybudovať, napíšte nám, radi Vám s tým pomôžeme. Pozrite sa tiež aké nástroje pre e-mail marketing nájdete priamo v Quande.