10 tipov pre tvorbu e-booku, ktoré vám pomôžu získať nové kontakty do databázi

Získavanie kontaktov

10 tipov pre tvorbu e-booku, ktoré vám pomôžu získať nové kontakty do databázi

S príchodom pravidiel GDPR sa pre niektorých z nás existujúce databázy kontaktov otriasly v základoch. Každý schopný marketér hľadá cesty, ako a kde osloviť svoju cieľovú skupinu a následne získávať to najcennejšie, čo firma má, a to sú kontakty, s ktorými môže následne komunikovať.

  • Zdeňka Škochová
  • Autor

  • Zdeňka Škochová

V on-line svete existujú iba  3 kľúčové faktory, ktoré ovplyvnia, koľko nových kontaktov získate. Jedným z nich je hodnota („vec“, obsah), ktorú ponúknete za získaný kontakt. Pozrieme sa na to, ako pripraviť skvelý e-book, ktorému nikto neodolá, a vy si tak zaistíte prísun nových kontaktov.

Hneď na štarte se môžete vyhnúť začiatočníckym chybám, ktoré zmaria vašu snahu a váš čas. Už váš prvý e-book sa môže stáť magnetom na nových potenciálnych zákazníkov. Neprepásnite svoju šancu a začnite pekne od začiatku a správne.

1. Ujasnite si, prečo e-book píšete

Môže se to zdať ako jasná vec, ale je to prvý zásadny krok. Pomocou vášho e-booku chcete rozšíriť svoj mailing list, a mať tak možnosť komunikovať na potenciálnych zákazníkov. To je ale výsledok, ktorému musí predchádzať vaše uvedomenie, že toho dosiahnete iba v tom prípade, že váš e-book bude dostatočne užitočný a lákavý. Ako to dosiahnete? Je potrebné vedieť a nebyť iba v stave „myslím si, že viem“. Musíte vedieť, aká je to žhavá téma, ktorú vaša cieľová skupina rieši.

2. Zistite, aká téma je ten správny trhák

Aby ste vedeli, urobte si krátky prieskum vašej cieľovej skupiny. Môžete si ho pohodlne a rýchle pripraviť priamo v Quande. Pokiaľ neviete ako na to, inšpirovať sa môžete v článku  6 krokov, ako vytvoriť dotazník. Ďalším zdrojom môžu byť informácie, čo najviac rieši vaša zákaznícka podpora či vaši obchodníci. Alebo využijte data z nástroja Google Analytic, ktoré články sú najnavštevovanejšie, a tieto témy ešte viacej rozpracujte do e-booku. Využiť môžete i analýzu kľúčových slov, kde zistíte, ktoré kľúčová slova z vášho oboru sú často vyhľadávané a vy k nim na vašom webe doteraz nemáte odpovedajúci obsah. Mrknite na odborné diskusie a na sociálne siete, aké sú najčastejšie otázky a témy, ktoré sa tu riešia.

TIP: Pokiaľ vám vyjde viacej žhavých tém a potrebujete zistiť, ktoré zvoliť, pošlite ich na existujúcu databázu kontaktov, nech určia svoje preferencie. Alebo urobte anketu na sociálnych sietiach.

3. Vezmite svoj diár a naplánujte si, kedy sa budete písaniu svojho e-booku venovať

Už všetko vyššie uvedené vás stálo nejaký čas a to hlavné ešte len príde. Kus práce máte za sebou, máte účel, máte hlavnú tému, bola by škoda, aby sa skutočná realizácia rozplynula vo vaších ostatných každodenných cykloch a operatíve. Reálne sa pozrite na to, koľko času týždenne môžete písaniu e-booku venovať a rezervujte si ho.

4. Pripravte neodolateľný názov

Na zachytenie pozornosti máte na internete naozaj málo času – v priemere sú to 4 sekundy, v ktorých sa čitateľ rozhodne, či váš odkaz rozklikne alebo nie. Túto šancu nepremárnite. Tipov, ako napísať správný titulok, nájdete na internete veľa. Napíšte si niekoľko názvov a dajte ich prečítať kolegom, zistite, ktorý najviac rezonuje, a ten vyberte. Nezabudnite, že názov musí korešpondovať s obsahom vášho e-booku. Sebetrefnejší a nápaditejší titulok, ktorý je mimo tému, spôsobí viacej sklamania než nadšenie a vy premárnite svoju šancu. Netrápte sa, pokiaľ máte napísanú už polovicu e-booku a nápad na názov nikde. Nie je podmienkou, že názvom musíte začať. Pokiaľ potrebujete, dajte mu čas na dozretie.

5. Napíšte e-book

Pripravte si štruktúru a osnovu. Majte jasno v tom, že na začiatku je potrebné čitateľov zlákať a navnadiť k ďalšiemu čítaniu a v tomto stave ich udržovať i po celú dobu. Môžete spomenúť to, čo mu môže spôsobiť neznalosť informácií, ktoré v e-booku rozkrývate, a predložiť ďalších x dôvodov, prečo je pre neho obsah dôležitý a ako mu uľahčí život. E-book dobre štrukturalizujte, a zaistite tak rýchlu orientáciu. Čitatelia sú pohodlní, nechcú lúštiť a domýšľať si, čo ste tým chceli povedať. V jednoduchosti a prehľadnosti je sila. Nezabudnite na tipy, príklady z praxe, praktické cvičenia. Vtiahnite čitateľa do akcie a pokúste sa, nech s prečítaním posledného riadku a dokončením záverečného cvičenia pocíti, že sa zlepšil a je v znalostiach o kus ďalej.

6. Nechajte si svoje texty vyladiť

Keď začínate s písaním, nemusíte si v tom byť úplne istí a možno by ste uvítali, keby vaše texty dostala do ruky nestranná osoba, ktorá to s písaním vie. Nehanbite sa za to a prenechajte svoje prvé kúsky copyeditorom, ktorí zrovnajú vaše texty „do late“. Ak sú dobrí, pracujú s kľúčovými slovami, doporučia prelinkovanie v rámci vášho webu a dodajú vaším textom správny drive. Rozhodne nepusťte svoje dielo do sveta bez jazykových korektúr. Je hanba, keď čitatelia nájdu vo vašom e-booku chyby.

7. Zviditeľnite e-book prítažlivou grafikou

Dobre štrukturalizovaný text je zdravým základom pre jeho grafické spracovanie. Názov e-booku a spracovanie titulnej strany rozhodujú o tom, či zachytíte čitateľovu pozornosť. Keď sa vám toto podarí, nesklamte čitateľov tým, že vnútorné stránky budú nefarebné, nudné, bez obrázkov, infografiky. Stiahnite si niekoľko e-bookov a porovnajte si sami pre seba, čo vás baví a kde sa tešíte na ďalšiu stránku. Pokiaľ si nie ste istí, zadajte túto čásť profesionálom, ktorí so spracovaním grafiky pracujú každý deň.

8. Nezabudnite na referencie a zhodnotenie autority z oboru

Využijte zhodnotenie vášho e-booku autoritou z oboru. Referencie od autority pomôže dôveryhodnosti tohoto média. Ešte pred tým, než e-book zverejníte, umožnite pár ľuďom zo svojho okolia byť medzi prvnými, ktorí e-book dostanú, a poproste ich o spätnú väzbu, ktorú následne zverejnite pri propagácií e-booku. Môžete im ako výmenu ponúknuť i spätný odkaz, ktorý vložíte do názvu ich firmy v rámci referencie. Pokiaľ ste už dosiahli zaujímavý počet stiahnutí e-booku, doplňte ho ako dôkaz kvality a hodnoty pri propagácií e-booku.

9. Zaistite e-booku dostatočné promo

Nájdite miesta, kde sa pohybuje vaše cieľové publikum, a dostaňte na nich svoj e-book, alebo odkaz na ňho. Propagujte e-book e-mailom, na sociálnych sietiach, na vlastnom webe alebo webe, ktorý publikuje zadarmo e-booky ku stiahnutiu. Získajte si oborového influencera.
Pripravte webový formulár, ktorý čitateľa neodradí a kde pohodlne vyplní svoju e-mailovu adresu. Nevynechajte dobrú výzvu k akcii.

TIP: Nezabudnite, že stiahnutie e-booku vás neopravňuje k následnej komunikácii. Preto do formulára pridajte pole, kde môžete získať súhlas so zasielaním inšpirácie a noviniek z vášho oboru.

10. Dajte možnosť svojím čitateľom váš e-book zdieľať

Čo viacej si môžete priať, než aby bol váš e-book natoľko dobrý, že sa bude i prirodzene šíriť. Myslite na to, nech je zdieľanie pre čitateľov čo najjednoduchšie.

 

Zdeňka Škochová

PROSPECTEA Česká republika, s.r.o.