Novinky v e-mail editoru a e-mailových kampaních

Novinky v Quande

Novinky v e-mail editoru a e-mailových kampaních

Ďalší balík updatov, tentokrát zameraný na e-mailové kampane a e-mail editor je tu. Prečítajte si tento článok, v ktorom vám predstavíme postupne všetkých 13 noviniek.

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Poďme si jednotlivo novinky postupne predstaviť.

1. Titulok e-mailu môžete skryť nielen na mobile, ale novo i na PC

Nastavení titulku e-mailu
E-mail editor a nastavení pro skrývání titulku na mobilu anebo PC.

Titulok e-mailu je technicky prvý text v e-mailu, a preto sa zobrazuje ako samostatný riadok v zázname doručených e-mailov. Príjemca e-mailov tak vidí, kto je odosielateľ, vidí predmet emailu a tiež jeho titulok. Na obrázku nižšie môžete vidieť odosielateľa, vpravo od neho predmet e-mailu a na druhom riadku titulok e-mailu. Toto zobrazenie používa Outlook 365, ale rôzní e-mailoví klienti to majú rôzné. Niektorí titulok nezobrazujú vôbec, iní ako tretí riadok za odosielateľom a predmetom e-mailu.

Zobrazení titulku e-mailu
Doručený e-mail na PC (Outlook 365).

Na mobilných telefónoch potom tvorí titulok e-mailu tretí riadok textu.

Titulek e-mailu na mobilu
Doručený e-mail na mobilu.

V prípade, že je zobrazenie titulku skryté pre mobilný telefon a PC, pri zobrazení e-mailu titulok nie je vidieť. Pomocou tohoto nastavenia tak dosiahnete to, že je titulok vidieť v zázname doručených e-mailov, ale nie je vidieť v otvorenom e-mailu, ako je vidieť na obrázku nižšie.

Titulek e-mailu není vidět
Zobrazení e-mailu se skrytým titulkem.

Pre tvorbu titulku platia rovnaké pravidlá ako pre tvorbu e-mailového predmetu. Viac o tom, ako napísať titulok emailu si môžete prečítať v článku: "9 tipov, ako vytvoriť správny titulok emailu"

Možnosť nastaviť skrývanie titulku pre mobil alebo PC je nové nastavenie, ktoré nájdete v Quanda e-mail editoru pri editácii titulku. Umožní vám titulok e-mailu zobraziť iba v zozname prijatých e-mailov. Akonáhle príjemca e-mail otvorí, či už na mobile alebo na PC, titulok bude skrytý.

 

2. Pridali sme možnosť nastaviť vzhľad pre ALT text obrázku

Nastavení alt textu
E-mail editor a nastavení vzhledu pro název obrázku (tzv. ALT text).

O tejto možnosti sme vás už informovali v jednom z predchádzajúcich e-mailov. Všetko o nastavení a štýlovaní tohto ALT textu (názvu obrázku) nájdete v tomto článku: "Nevidíte obrázky? Nevadí. Prečítajte si nadpis. Predstavujeme chytré riešenie, keď e-mailové programy bránia načítavaniu obrázkov."

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo

 

3. Upravili sme chovanie ikon pre kopírovanie, mazanie a presúvanie textového bloku

Ikony pro text
Ikony pro mazání, kopírování a přesouvání textového bloku.

V textovom bloku sa ikony pre kopírovanie, mazanie a presúvanie bloku pohybujú smerom dolu spoločne s textovým blokom. Tak, ako pokračujete v písaní, sa ikony automaticky posúvajú dole a nebránia tak pri práci s textom.

 

4. Rozšírili sme ikony sociálnych médií o Whatsapp a Xing. Pridali sme ikonu pre rýchle volanie.

Nové ikony sociálních medií a rychlé volání 

V obsahovom bloku s ikonami sociálnych médií najdete nové ikony pre:

  • Whatsapp
  • Xing
  • Rýchle volanie

Tieto ikony nájdete vo všetkých prevedeniach farebných, čiernych i bielych, guľatých a štvorcových. Novo sme tiež o tieto odkazy rozšírili štatistiky e-mailov. Ku všetkým ikonám sme pridali validácie zadaného odkazu, e-mailu alebo telefónneho čísla.

 

5. Zlepšili sme generovanie náhľadových obrázkov šablóny e-mailov

Vlastní správa šablon e-mailů
Zobrazení vlastních e-mailových šablon.

Aj tie najzložitejšie šablóny e-mailov budú mať presný náhľadový obrázok v zozname vašich uložených šablón. (Použité fotografie osôb v šablónach boli z dôvodu ochrany osobných údajov rozostrené dodatočne).

 

6. Stránku se šablónami sme rozdelili na "Vlastné" a "Verejné". Pridali sme niekoľko nových šablón.

Rozdělení stránky s e-mailovými šablonami
Stránka E-mial editor s náhledem uložených šablon e-mailů.

Vaše vlastné šablóny, tak budú vždy hore. Všetky šablóny, ktoré pre vás vytvárame my, sa novo zobrazí v časti "Verejné šablóny" dole. Ak začínate a vlastné šablóny ešte žiadne nemáte, je sekcia vlastných šablón skrytá a zobrazí sa až s uložením vašej prvej e-mailovej šablóny.

 

7. Rozšírili sme DNS záznamy pre odoslanie

Nastavení DNS záznamů pro odesílání
Stránka pro ověření nastvení DNS záznamů pro odesílání pro více odesílacích domén.

Rozšírili sme pôvodné nastavenie DNS záznamov, a to nám umožnilo lepšie kontrolovať, ako je s e-mailami zaobchádzané pri ich doručovaní. E-maily odosielané s týmto novým nastavením sú menej často doručené do hromadných priečinkov alebo nevyžiadanej pošty, sú menej často blokované a odmietané.

Nastavenie DNS záznamov má novo dve časti. Prvá časť s názvom "Overenie odosielateľa" obsahuje záznamy, ktoré nastavujú a overujú odosielajúcu doménu, SPF a DKIM záznam. Druhá časť s názvom "Nastavenie odkazov v e-mailoch" potom vo všetkých odkazoch v e-maile mení systémovú doménu "onquanda.com" za doménu vašu vlastnú. Nahrádzame ju odosielacou doménou.

UPOZORNENIE:
"Nastavenie odkazov v e-mailoch" je dostupné iba v tarife  PROFESIONAL a vyššie.

Prečo záznamy přidať?

  • odoslané e-maily sú dôveryhodnejšie a lepšie se doručujú;
  • odoslané e-maily sú častejšie doručované do primárnych zložiek;
  • omnoho menej e-mailov je poštovnými serverami blokované;
  • pokiaľ používate DMARC môžete prejsť i na vyššiu úroveň zabezpečenia (z NONE na QUARANTINE).
  • príjemcovia vaších e-mailov vidia vo všetkých odkazoch v e-maile vašu doménu a odkaz je preto dôveryhodnejší.

Skontrolujte, prosím, co najskôr, či máte všetko nastavené v poriadku. Pokiaľ na stránke ... / Nastavenie / Overenie domén & DNS vidíte na riadkoch s novými záznamami zelené fajfky, všetko je v poriadku. Pokiaľ tam vidíte oranžové výkričníky, je potrebné tieto záznamy čo najskôr nastaviť.

Ako pri nastavení postupovať?

  1. Prihláste se do Quandy.
  2. Prejdete na stranu "... / Nastavenie / Overenie domén & DNS".
  3. V novej záložke se prihláste na stránku služby (tam, kde máte vašu doménu zaregistrovanú), ktorá spravuje DNS záznamy k vašej odosielacej doméne. Vašu doménu môžete mať registrovanú napr. u Active24, Forpsi a pod. Prihláste sa na stránku tejto služby a v nastavení DNS záznamov vytvorte 3 CNAME záznamy (prípadne 6 CNAME záznamov) ku každej odosielacej doméne, ktorú nájdete na stránke "... / Nastavenie / Overenie domén & DNS" v Quande.
  4. Akonáhle budete mať tieto záznamy nastavené, kliknete na stránke "... / Nastavenie / Overenie domén & DNS" na tlačidlo "Skontrolovať nastavenie DNS záznamov". Môže trvať i niekoľko hodín, než je možné DNS záznamy overiť.
  5. Pokiaľ je všetko v poriadku, objavia se vám u domény zelené fajfky.
  6. Tento postup opakujte pre všetky vaše odosielacie domény.
  7. Pokiaľ sa Vám nepodarí záznamy nastaviť alebo nastavenie overiť alebo si vôbec neviete rady zavolajte nám na telefón našej podpory: +420 605 163 892 alebo nám napíšte na support@onquanda.com

 

8. Na strane Odoslanie je po novom vidieť zvolený odosielateľ i po odoslaní kampane

Quanda - Odeslání
Stránka "Odeslání" po odeslání e-mailové kampaně s viditelným odesílatelem.

Nastavený odosielateľ kampane je na stránke odoslanie vidieť aj po odoslaní kampane. Pokiaľ chcete aj spätne overiť, kto bol odosielateľom kampane a zvolili ste nastavenie odosielateľa "Manuálne", potom zvolený odosielateľ zostáva novo zobrazený aj po odoslaní kampane.

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo

 

9. Stránky pre odhlásenie a overenie adresy pomocou double opt-in majú nový vzhľad a vaše logo


Stránka pro odhlášení.

Stránku pre odhlásenie sme upravili a doplnili vaše logo. Pokiaľ ho na stránke nevidíte, pridajte si ho v ... / Nastavenie / Kontaktné údaje. Stránka je tak oveľa prehľadnejšia s výraznými tlačidlami pre potvrdenie odhlásenia.

Potvrzení odhlášení
Stránka s potvrzením odhlášení

Na tejto strane, ktorá sa zobrazí ako potvrdenie odchodu, sme zvýraznili informáciu o úspešnom odhlásení a odstránili tlačidlo, ktoré predtým smerovalo späť na vaše stránky. Ak sa príjemca rozhodne odhlásiť, celý proces sa snažíme maximálne zjednodušiť. Je oveľa lepšie, keď sa ľudia odhlási, než keď označí váš e-mail ako spam. Preto celý proces musí byť jednoduchý a prehľadný.

Ověření pomocí double opt-in
Stránka pro potvrzení ověření e-mailové adresy pomocí Double opt-in

Zmodernizovali sme tiež stránku, ktorú váš odberateľ uvidí, ak vyplní a odošle formulár, ktorý overuje vlastníka zadanej e-mailovej adresy pomocou tzv. Double opt-in a v overovacom e-mailu, ktorý dostane, klikne na overovací odkaz. Stránka má nový vzhľad a pridali sme tiež vaše logo. Čo to presne je a ako funguje double opt-in, sa dočítate v článku na našom blogu s názvom: "Double opt-in. Čo je to a ako funguje?"

 

10. Rozšírili sme kontrolu nastavených podmienok v e-mailovej automatizácii

Neplatná automatizace
Upozornění na deaktivaci podmínky automtaiazce.

Novo kontrolujeme, či máte v kampani stále odkaz, ktorý je súčasťou automatizácie. Pokiaľ ho zmeníte alebo odstránite, Quanda vás upozorní, že je potrebné zaktualizovať tiež podmienku automatizácie.

 

11. Presunuli sme pole pre výber účelu spracovania osobných údajov zo stránky "Nastavenie" na stránku "Príjemcovia" do "Podrobného filtru".

Nastavení e-mailové kampaně
Pole "Nastavit příjemce podle účelu zprac. os. údajů" přesunuto na stranu "Příjemci".

Zo stránky "Nastavenia" sme odstránili políčko "nastaviť príjemcu, podľa účelu spracovanie osobných údajov" a presunuli ho do "podrobného filtra kontaktov" na strane "Príjemcovia".

Podrobný filtr kontaktů
Pole "Účel zpracování osobních údajů" v podrobném filtru kontaktů.

 

12. V e-mailových seriáloch, kampaniach s A/B testovaním a logických e-mailových kampaniach zobrazujeme Názov kampane na strane "E-mail e-ditor" i po odoslání kampane.

Název e-mailové kampaně
Název kampaně zobrazený v projektové lište.

Ak sa od e-mailové kampane preklikne z "Analýzy odkazov" (dostupná len v tarife PRO a vyššie) uvidíte na stránke "E-mail editor" tiež názov kampane, pomocou ktorého môžete kampaň ľahšie nájsť v zozname e-mailov.

Názov kampane je však viditeľný vždy po odoslaní ako e-mailového seriálu, kampane s A / B testovaním alebo logické e-mailové kampane.

 

13. Štatistiky odoslaných e-mailov sme rozšírili v časti "Príjemcovia, ktorí označili váš e-mail ako SPAM" o výpis dôvodu označenia.

Označení SPAM
Zobrazení důvodů ozančení e-mailů jako SPAM.

Z tohto "dôvodu" tak rýchlo zistíte, či váš e-mail, označený ako SPAM, označil priamo príjemca vášho e-mailu alebo k jeho označenie ako SPAM došlo už pri doručovaní e-mailu a bol z tohto dôvodu odmietnutý poštovým serverom a nedoručený.

 

MOHLO BY VÁS TAKY ZAUJÍMAŤ:

Ako napísať predmet emailu. Detailný sprievodca, ktorý nebudete chcieť, aby čítala vaša konkurencia.

alebo

8 chýb, ktoré ohrožujú mieru preklikov vášho newsletteru

 

"Vyskúšajte Quandu na 14 dní zadarmo až s 200 kontakty."

Vyskúšajte zadarmo